Archief

F&H Racing opent op 10 november de deuren van de gloednieuwe F&H Racing Shop in Moordrecht. Hier wordt de grenzeloze passie voor de Motocross gecombineerd met de unieke kennis en ervaring van het F&H Racing.

In de shop vind je onder meer alle Kawasaki KX modellen en A-merken op het gebied van accessoires, onderdelen en kleding. De motoren worden geprepareerd door de Grand Prix monteurs van F&H Racing in een state-of-the-art werkplaats met alle nodige moderne faciliteiten.

Tijdens de opening, die van 10.00 tot 18.00 uur duurt, zijn alle GP-rijders en raceteam-partners aanwezig. Daarnaast wordt ook het exclusieve F&H Rider Support programma gelanceerd, waarbij talentvolle rijders kans maken om een seizoen lang op een nieuwe F&H Racing Shop Kawasaki te mogen rijden. Tevens wordt er een loterij georganiseerd waarbij een van de prijzen een MXGP VIP arrangement is.

F&H Racing Shop zit aan de Westbaan 301, 2841MC in Moordrecht.

Heb je alweer last van een tekort aan motocross? Zie hier iets leuks voor op de zaterdagavond. Een film met het hele motocross-GP-seizoen in samenvatting. 52 minuten lang, met eerst de MX2 en vanaf 23.20 de MXGP. En Herlings vertelt erbij hoe het ging. Mooi om nog weer eens te zien hoe The Bullet het flikte!

https://m.youtube.com/watch?v=

Noppen-poppennieuws zelfs.

 

Als het modderig is, heb je een brillenprobleem. Dat kostte Nederland bijvoorbeeld ook de MXON-titel. Helaas, jammergenoeg. Dylan Ferrandis had er eerder dit jaar iets op verzonnen voor de modder-wedstrijd in IronMan. Hij zette twee brillen op. Geen leesbril, geen zonnebril, maar gewoon een extra crossbril.
Hij ging er niet van dubbel zien, maar het hielp hem ook niet heel veel. 
https://www.youtube.com/watch?v=

Vorige week hadden we een berichtje over de transfer van Pauls Jonass van KTM MX2 naar Husqvarna Ice One in de MXGP. Maar uiteraard is er veel meer gebeurd in de jaarlijkse stoelendans om een mooi plekje in de GP’s (foto). Hier volgt een (niet compleet) overzichtje. 
Om te beginnen met onze eigen Motocross-der-Naties-held Glenn Coldenhoff. Hij zal de komende twee jaar uitkomen voor het Standing Construct KTM-team in de MXGP. Hij blijft daarmee op KTM, maar dan niet meer direct voor het fabrieksteam. Coldenhoff reed vijf jaar geleden ook al voor Standing Construct KTM, en won toen GP’s in de MX2.
Jeremy Seewer blijft ook op hetzelfde merk rijden, namelijk Yamaha, maar switcht juist van een satelliet-team (Wilvo) naar het echte fabrieksteam. Jeremy van Horebeek moet daarvoor zijn motor inleveren; maar we hebben nog geen bericht gezien over zijn plannen voor 2019. 
Ook Shaun Simpson vertrekt bij Wilvo Yamaha. Hij gaat naar het RFX KTM Team. Gautier Paulin vult zijn plekje bij Wilvo in, en laat daarmee weer een Husqvarna-fabriekszadel leeg, dat plaats gaat bieden aan Pauls Jonass, Arminas Jasikonis schijnt volgens geruchten zijn teammaat te kunnen gaan worden daar. Max Anstie mocht ook z’n biezen pakken bij Husqvarna. Van hem werd net bekend dat hij bij Standing COnstruct de teammaat van Coldenhoff wordt. Zijn landgenoot Tommy Searle stapt over naar het Bos-MXGP-team, maar blijft wel op Kawasaki, want dat team switcht naar dat merk. Evgeny Bobryshev komt als zijn teammaat dus ook op een Kawa terecht (i.p.v. Suzuki). Jordi Tixier gaat weg bij BOS, maar blijft op KTM: hij stapt over naar het VHR KTM team uit zijn thuisland Frankrijk. 
En dan nog Nederlands nieuws van het Hutten Metaal Yamaha Racing team. Zij zullen Sven van der Mierden en Micha Boy de Waal gaan inzetten in ongeveer tien Europese GP’s. Raivo Dankers zal voor dit team MX2 gaan rijden, en maakt dus de overstap uit de 125cc. Hij zal uitkomen in het ONK, en EMX250 en hopelijk ook een paar GP’s rijden. 
Dan zijn we dus bij de MX2 gekomen, waar ook het nodige nieuws is. Davy Pootjes switcht naar Husqvarna met het Duitse Diga Procross team. De jonge Spanjaard Iker Larranaga vertrekt daar en gaat naar Marchetti Racing KTM. Thomas Covington vertrekt terug naar zijn thuisland Amerika om daar supercross en outdoors te gaan rijden op Husqvarna. Jedd Beaton verruilt het F&H Kawasaki-team voor Jacky Martens Husqvarna. Henry Jacobi komt in zijn plaats, en Adam Sterry blijft bij F&H. 
Ongetwijfeld is er nog meer nieuws te melden, maar dat hebben we nu nog even niet voorhanden. De grote lijnen zijn in ieder geval wel duidelijk zo.